Eszes Rita: Tükör a felhőkön túlra

Fülszöveg:

Akármilyen ​bőrbe bújsz, kellesz nekem!

Japán az 1600-as évek vége felé. A határok lezárva, a császár túszként él saját palotájában, a hatalom valódi gyakorlója a sógun. Az árva Szorana mindent, amit tud, az őt befogadó nindzsáktól tanult, ám mivel hófehér külsejével feltűnő jelenség, talán sosem válhat a láthatatlanság mesterévé. Ő azonban még ennél is többről álmodik: a szamurájok kasztjához szeretne tartozni, és valami fontosat tenni jelentéktelen életében.

Renmu alakváltó nyestkutya. Egy megkeseredett varázstanuki, aki megtanulta, hogy az emberekkel pusztán üzleti kapcsolatokat ápoljon: mellettük él, de sosem velük. Napról napra éli az életét, kergeti a gyönyöröket, és semmit nem akar kevésbé, mint valami jelentős dolog részesévé válni.

Egy küldetés, egy találkozás, egy alku – és elindul a kaland, amely mindkettejük életét fenekestől felforgatja. Miközben halálos szörnyek elől menekülnek, szenvedélyes és tiltott vonzalom alakul a két számkivetett között – azonban senki és semmi nem az, akinek vagy aminek eleinte látszik.

Ha felszikrázik a levegő, és elszabadulnak a vágyak, vajon létrejöhet-e akár csak egyetlen igaz dolog is egy rendszerszinten hazug világban.

A japán folklóron alapuló történelmi fantasy egy olyan írótól, aki maga is Japánban élt.

Hagyd, hogy lenyűgözzön!

 Véleményem:

Nem titok, a könyvet a gyönyörű  borítója miatt választottam. :) És, mert úgy gondoltam néha ki kell lépni a konfortzónánkból. Soha nem olvastam még zafír pöttyös könyvet, ez az első romantikus urban fantasy könyvem.

Nem volt rossz könyv, de az biztos, hogy szoknom kellett még a szereplőket. 

Főszereplőnk Renmu, akit, nevezzünk alakváltó nyestkutyának. Egyébként véleményem szerint nagyon emberi, ez tetszett. El is tudtam vonatkoztatni attól, hogy néha állatias külseje volt.  Másik főszereplőnk Szorana, aki különleges kinézetű nindzsa. Mindkettejüknek elég érdekes a múltja. Útjaik összefonódnak és sok kalandon mennek keresztük, olykor elég veszélyes helyzetekbe keverednek. Közben közel kerülnek egymáshoz, megkedvelik egymást. És .... vágynak is egymásra... Na itt volt számomra egy kicsit nehezen befogadható a sztori, amikor Szorana a nyestkutyára vágyik, nem pedig az általa felvett alakra, a szamurájra/emberre. De próbáltam elvonatkozatni ettől.

A könyv kettős nézőpontban íródott, egyaránt olvashattam Szorana és Renmu gondolatait is. Ez tetszett.

Maga a cselekmény is tetszett, tudni akartam mi volt igazából Szorana küldetése. Sok különleges lénnyel találkozhattam a könyveben. Emellett látszik, hogy az írónő nagyon otthon van a  a japán kultúrában, ez is tetszett, még nem olvastam hasonló témában könyvet.

Összességében azt mondom, hogy nem rossz ez a könyv, a cselekmény és a szereplők személyisége különösen tetszett, a stílus bejött, egyedül a romantikus szál volt az, amihez nem vagyok hozzászokva. Na de ez az első ilyen műfajú könyvem! Csillagozni nem fogom, hiszen nem is tudnám, mert nem tudom semmilyen más általam olvasott könyvhöz hasonlítani.

0 Megjegyzések