BORSA BROWN: Az Arab

Sorozat: Arab #1
Fülszöveg:
Megbotránkoztató, ​ugyanakkor szívbe markoló történet egy nem mindennapi szerelemről egy szaúdi herceg és egy magyar nő között. 

Gamal ibh Hussein Ál-Szudairi a milliomosok megszokott életét éli, míg egy üzleti tárgyalás alkalmával Budapestre érkezik. Ridegsége és elhatárolódása az új világgal szemben hamarosan átalakul valami egészen mássá. 

Vannak érzések, melyek korlátokat döntenek le, és embereket formálnak át. Mindezt azért, hogy új útra léphessenek. Miként vállalhatja föl egymást két ember, akik oly különbözőek? 

Miként lépnek új útra, vagy veszik fel a harcot saját lelkükkel szemben? És mikor jönnek rá, hogy valami végleges és megváltoztathatatlan Borsa Brown, a több ezer példányban eladott Maffia triógia sikerszerzőjének legújabb és eddigi legizgalmasabb regénye sajátos, erotikával fűszerezett stílusával dolgozza fel a kényes témát. 
Csakúgy, mint eddigi könyveiben, elzárt világba kalauzol, érdekes karaktereket és élethelyzeteket, emberi kapcsolatokat mutat be, melyeket kellőképpen színez csattanós párbeszédekkel. 


Véleményem:
Először is szeretném kiemelni, hogy imádom a borítót! Először a borító keltette fel a figyelmemet, és már olvasni akartam a történetet, pedig a fülszöveget nem is láttam még! Szerintem nagyon passzol a könyvhöz, Gamalt teljesen el tudom így képzelni!
Őszintén szólva vannak olyan dolgok a könyvben, amelyek nem annyira tetszettek és voltak olyanok, amik pedig nagyon. Az első száz oldal nagyon száraz volt, de ez mutatta be a az iszlám kultúrát, az iszlám vallást. Lehet azért találtam ezt ilyen száraznak, mert én erről tanultam és olyan érzésem volt, mintha az iszlám jogról szóló egyetemi jegyzeteimet olvasgatnám. 😊 A könyv első száz oldalán tehát nem sok minden történt a szereplők között. A könyv második felében az írónő szerintem már megtalálta a megfelelő arányt a tények bemutatása és a cselekmény előrelendítése között. A könyv második felében is sok mindent megtudunk az muszlimokról, de itt már izgalmasak voltak a dolgok, mert a főszereplők kapcsolata kibontakozott, zajlottak az események. 
Nagyon tetszett a könyvben az, hogy Gamal szemszögéből íródott. Így nagyon jól tudta szemléltetni az írónő, hogyan is élnek a muszlimok, hogyan viszonyulnak a nőkhöz, milyen előírásaik vannak, és ezekhez hogyan viszonyulnak, hogyan ragaszkodnak hozzájuk.
A feleség az más. Ő ugyanolyan erős támasza a muszlim férfinak, mint az iszlám. Becsülni kell, tisztelni, és szépen kell bánni vele.A külvilág véleménye eltorzult a valóságról. Mindenki azt hiszi a hitünk azt parancsolja, hogy elnyomjuk a nőt, és alázzuk. Ez nem igaz! A Korán szigorúan utasítja a férfit, hogy asszonyának szerezzen örömöt, és minden jóval halmozza el. Az, hogy hogyan viszonyulunk a más világból származó nőkhöz, már más kérdés.
Talán mi vagyunk a legszemetebbek, de a legcsaládcentrikusabbak is. Ha nincs a közeledben a szeretett nő, akkor állatként viselkedünk, de amint megérezzük az otthon illatát, minden másodlagossá válik
A könyv felétől igazán érdekessé vált a történet. Érzéseim kuszák lettek. Nem tudom mit tettem volna Csilla helyében. Vagyis az eszemmel értem én, hogy mit kellett volna tennem, de abban a szituációban ki tudja, hogyan döntöttem volna? Teljesen el tudom képzelni, hogy beleszeressek egy ilyen szaudi hercegbe mint Gamal (pláne ha úgy néz ki mint a borítón lévő férfi 😋), de annyira eltérő a két kultúra. Tisztelem Csillát azért mert erős volt, és saját lábára állt, és nem hagyta Gamal által meggyőzni magát. És Gamalt is tiszteltem azért, mert tiszteletben tartotta Csilla döntéseit.
Igazából mikor vele vagyok, percenként legalább tízszer mondom ezt magamnak: "Nyugi Gamal! Ez nem a királyság! Itt demokrácia van!"
Gamal sokat fejlődött, változott a történet során. Az elején tisztán egy elkényeztetett milliárdos, muszlim herceg volt, aki a nőket semmibe vette. Akinek természetes dolog volt az, hogy van egy szép felesége (vagy majd lesz 4 felesége) és mellette háreme, szeretői. Mindaddig így volt vele, amíg nem találkozott Csillával. Életében először szerelmes lett. 
Hatalma van felettem. Ami a legriasztóbb érzés, hogy nem a testének van hatalma, hanem a tekintetének.
Azt hiszed, nem érzem magamon ezt a változást? Szét vagyok esve! Szerinted nekem ez jó? De nem tudok harcolni ellene! Akarom őt! Meg tudnék halni érte! A legszívesebben minden percemet a közelében tölteném
Sosem szerettem így még senkit, ezt tudnod kell! Te vagy az egyetlen igaz szerelem az életemben!
Igazából nem tudtam Gamalt utálni, azért, mert több nője/szeretője volt. Ő ebben nőtt fel. Tetszett, hogy bár sokat változott, mégsem fordult ki teljesen önmagából, így sokkal valósághűbb lett a történet. Igazából még egy picit meg is sajnáltam őt.
Csillát egy erős nőnek tartom a döntései miatt. Azért, mert nem vetette alá magát Gamal akaratának, döntéseinek. Kiállt az igaza mellett. Bár néha egy kicsit idegesített azzal, hogy erőszakoskodott Gamallal a vallása miatt. Biztos tudta például hogy disznóhúst nem esznek, vagy hogy a Karácsonyt nem ünneplik stb. Miért kellett erőltetni. Ha egy arab pasival randizok, vagy a szeretőm, akkor szerintem alap, ha szeretem, akkor tiszteletben tartom a vallását, a hitét. Nem várhatja el, hogy hátat fordítson annak az életnek, ahogyan eddig élt. 
Yasmin, Gamal felesége... Sajnáltam őt. Tudott róla, hogy szeretett férje nőkhöz jár. Amit még csak elfogad, mert egy muzulmán nőnek el kell fogadnia. De a tudat, hogy van egy állandó szeretője, akit rendszeresen látogat, és akit imád.... az nagyon rossz lehetett. Sajnáltam őt. Ahogy az összes muzulmán nőt sajnálom. 
Kétségbeejtő lehet olyan valakit szeretni, aki nem szeret minket viszont.
Elgondolkodtató könyv. Ez a könyv szerintem nem csak szórakoztat (mert ugye egy erotikus-romantikus történetről beszélünk), hanem tanít is. Sok mindent megtudhat az olvasó az iszlámról. Nekem azért is tetszett ez a könyv, mert mindig is érdekelt az iszlám kultúra. 
Viszont látom, hogy a második rész, ugyanezt a történetet meséli el, csak Csilla szemszögéből. Aki szokta olvasni az értékeléseimet, az tudja, hogy nem igazán rajongok az ilyen könyvekért, mert sokszor unalmas ugyanazt a történetet olvasni. De igazán kíváncsi vagyok, hogy egyes eseményeket hogyan élt meg Csilla. 
Viszont a sorozat harmadik része, Az Arab lánya nagyon érdekel....
⭐⭐⭐⭐

0 Megjegyzések