Jasinda Wilder: Falling Into You - Zuhanok beléd

Sorozat: Falling #1
Fülszöveg:
Kyle ​​volt az első igaz szerelmem, az első minden értelemben. Aztán egy viharos augusztusi éjjelen ő meghalt, és vele halt az is, aki akkor voltam. Colton nem arra tanított meg, hogy hogyan éljek. Nem gyógyította meg a fájdalmam. Nem hozta rendbe. Arra tanított, hogyan viseljem el. Hogy hogyan éljem meg. És végül hogyan engedjem el. 
Nell Hawthorne szerelmes Kyle Calloway-be, aki a legjobb barátja, amióta csak az eszét tudja. Ifjú szerelmük elpusztíthatatlan, az élet csupa ígéret számukra. Aztán egy éjszaka Kyle meghal egy tragikus balesetben, Nell pedig egy életre megváltozik.
A temetésen ismeri meg Kyle bátyját, Coltont. Mindketten küszködve próbálnak továbblépni az életükben, amennyire tőlük telik. Évekkel később újra találkoznak New Yorkban, és Colton rájön, hogy Nell valójában sosem tette túl magát Kyle halálán. Úgy tűnik, a lány mélyen gyökerező fájdalmat, súlyos bűntudatot hordoz, magát hibáztatja a történtekért. Colton tudja, hogy nem volna szabad beleavatkoznia, de nem bír magával. Egyiküknek sem könnyű megbízni a másikban, és mindkettejüknek megvannak a maguk démonai. Együtt megtanulják, mi a fájdalom célja, mit jelent a gyógyulás, és mennyire fontos a megbocsátás.
Véleményem:
Az egész sorozatot már 2015-ben olvastam. Az első rész ingyenes volt Amazon-on, aztán nem tudtam ellenállni, és megvettem a többi részét is. Nagyon tetszett, így amikor megjelent magyarul egyből beszereztem. 
Kényes témáról szól a könyv, a halálról, annak feldolgozásáról. Igen, romantikus könyv is, persze ez is fontos benne. De igazából a gyász folyamatáról szól igazán. 
A könyv két részre oszlik. Az első része egy tipikus YA könyv. Tinikről szól, pontosabban Nell-ről és Kyle-ról. Gyerekkoruk óta barátok, majd szerelmesek lesznek és elkezdenek együtt járni. Nagyon jó volt olvasni a kettejük történetét. Tipikus tini szerelmes regényt kaptunk. Mind a ketten tapasztalatlanok a kapcsolatok terén, közösen fedeznek fel mindent. 
Kyle nagy kedvencem lett, tökéletes bookboyfriend, aki oda van Nell-ért. Nagyon nagyon tetszett benne, hogy türelmes volt Nell-el, pont olyan amilyet elvár az olvasó egy YA könyvtől. Már ahogy a szerelmük kibontakozását olvastam fájt a szívem, hiszen tudtam mi történik majd Kyle-al. Nem árulok el nagy titkot, hiszen a fülszövegben is olvasható, hogy Kyle meghal. Ekkor már több éve együtt vannak Nell-el. Szörnyű csapás ez Nell-nek. Teljesen együttérzek vele. Összetört. A temetésen ismerkedik meg Coltonnal, Kyle bátyjával, aki akkor támaszt nyújt neki. 
"A szívemből forró vér szivárgott végig az arcomon. A szememen, az orromon és a számon keresztül. Nem könnyek, mert azok sosem állnak el. Ez csak a megszakadt szívem, amint előszivárog a pórusokon."~Nell
Ezzel be is fejeződik az első része a könyvnek.
A könyv másik fele egy NA könyvnek tekinthető. Két év telik el, ekkor találkozik Nell újra Coltonnal. Megismerhetjük szerelmük történetét. Nagyon szurkoltam nekik, de végig azon gondolkodtam, mi lenne ha Kyle élne. Persze sajnos ő már nem él. Lehet Nell és Kyle még mindig együtt lennének, lehet hogy szakítottak volna. Nem lehet tudni. Kiderül, hogy Nell nem lépett túl a halálán, még nem gyászolta meg Kyle-t.
"Nem törtél össze, csak fáj a szíved."~Colton
"Neked arra van szükséged, hogy megengedd magadnak, hogy érezz. Érezd, éld át, és aztán lépj tovább!"~Colton 
 "Hidd el nekem, sosem fogod elfelejteni. De engedned kell magadnak, hogy gyógyulj. Azzal nem árulod el az emlékét, ha elengeded a fájdalmat. Ő azt akarná, hogy te jól legyél."~Colton 
A könyv második fele teljesen más érzelmeket váltott ki belőlem. Szurkoltam Nell-nek, hogy tudjon továbblépni. És szurkoltam Coltonnak, hogy tudjon segíteni Nell-nek ebben. A közöttük kialakult kapcsolat teljesen más mint a Nell-Kyle kapcsolat volt. Az tini szerelem volt, először az érzelmek alakultak ki, itt pedig a fő domináns elem a vágy. Nell felnőtt. A két kapcsolatot, szerelmet össze sem lehet hasonlítani. De Nell vívódik. Nem akarja, de akaratlanul is összehasonlítja a két szerelmet. Igazából bennem is azok a kérdések kavarogtak, mint Nell-ben, és én is bűntudatot éreztem volna.
"Lényem minden idegszála ordít bennem. Elolvadok a karjában. Tűz ég az ereimben. Bűntudat és béke hadakozik egymással az elmémben."~Nell
"Te meg én... megbántanánk az emlékét. De ez hülyeség, mert ő halott, és mindkettőnknek azt kívánná, hogy boldogok legyünk."~Colton
Azon kapom magam, hogy kezdem elfelejteni. Újra meg újra látom, amint meghal, de nem emlékszem, milyen illata volt. Milyen érzés volt, amikor a karjában tartott? Milyen volt vele a szex? Milyen volt csókolózni vele? Nem emlékszem rá. És néha eltűnődöm, vajon szerettem-e igazán. Vagy csak tinédzserkori fellángolás volt. Azt gondoltam, hogy szeretem, mert ő volt nekem az első. Mert lefeküdtünk. Nem tudom. Nem emlékszem. És most itt vagy te, és te… jobb vagy, mint ő. Erősebb. Úgy fel tudsz izgatni, amire vele nem emlékszem. Veled olyan dolgokat érzek, amiket vele sosem. Az, ahogy te megcsókolsz, jobb, mint ahogy az ő csókjaira emlékszem. Amikor veled elértem a csúcsra, rájöttem, még soha nem éreztem ehhez hasonlót. Soha. Semmikor a két év alatt, amíg Kyle-lal együtt voltunk."~Nell
Más lettek volna az érzelmeim, ha nem Kyle bátyjáról lenne szó? Könnyebb lenne e Nell-nek ha nem Coltonba szeretne bele? Nem hiszem. Igazából annyira nem éreztem Colton bűntudatát amiatt hogy Nell-el van. Nem voltak szoros kapcsolatban Kyle-al, nem ismerte igazán Nell-t sem korábban. 
Ami miatt 'beleszerettem' Coltonba, hogy segít Nell-nek továbblépni. Na és persze a rosszfiús kinézet sem utolsó, arról ne is beszéljünk, hogy zenész a srác! Tuti befutó! Nehéz dolgokon kellett keresztül mennie, érti min megy keresztül Nell, ezért akar neki segíteni.
"De valójában sosem engedi el teljesen az ember. Nem szűnik meg a fájdalom, nem szűnsz meg szeretni. Nem múlik el. Éppen csak tovább élsz, és végül a szart is hátrébb lököd az életedben, hogy ne emésszen el. Aztán egy nap rájössz, hogy rendben vagy. Még minig fáj, még mindig hiányzik az az  ember. És igen, elfelejted a részleteket. Hogy milyen illata volt, milyen ízű volt a szája, milyen volt a bőre tapintása, milyen volt a hangja. Szinte olyan, mintha egy másik élet lett volna, egy másik ember lett volna, aki szerette, aki vele volt. De napi szinten tudod, hogy jól vagy. Nagyjából."~Colton
Hogy miért olvastam újra most ezt a könyvet? Azért mert most vettem meg a sorozat 5. (még hiányzó) részét, minek címe Falling for Colton, ami Colton múltjáról szól. Nagyon kíváncsi vagyok rá! Ez a könyv nekem egy 5 csillagos nagyon szép történet!
"Amikor találkozunk, amikor csókolózunk, amikor álomba merülünk egymás mellett, egymásba zuhanunk. És én ilyenkor érzem jól magam. Amikor zuhanok belé."



0 Megjegyzések