Lakatos Levente: Simlis


Fülszöveg:

Haraszti ​Éva, a népszerű divattervező élete a siker, a pompa és a csillogás. Kevesen tudják, hogy a kreativitása egy ideje cserben hagyja, ezzel együtt pedig a cége is komoly válságban van. A nehéz idők arra kényszerítik, hogy a húszas évei végén átértékelje addigi életét. Habár mindig két kanállal falta az életet, most a férfiaktól is igyekszik távol tartani magát. Pech, hogy egy fogadáson beleütközik a jóképű Balogh Györgybe.

Majori Ádám, az angyalarcú rosszfiú, aki mások becsapásával keresi a kenyérrevalót. Élete mindaddig gondtalan, mígnem egyik megbízása hatására ráébred: tetteivel amellett, hogy borsot tör mások orra alá, akár az életüket is kockáztatja. A felismerés hatására a férfi új életet akar kezdeni, de az nem olyan egyszerű, mint ahogyan azt elképzeli.

Lakatos Levente, a többszörös Aranykönyv-díjas szerző Szigor-trilógiája hatalmas rajongótábornak örvend. A szerző ezúttal a népszerű sorozat egyik mellékszereplőjének, Haraszti Évának szentel egy teljes történetet. A titkokkal, politikai összeesküvésekkel, illetve forró szerelmi jelenetekkel fűszerezett, őrült sodrású regény ismét magába szippant és nem ereszt.


Véleményem:

De régen olvastam már Lakatos Leventétől! Szeretem a történeteit, szeretem a stílusát. Ez a történet is nagyon bejött nekem. 

(...) az életet nem mi alakítjuk, hanem az alakít minket: vagy alkalmazkodunk hozzá, vagy boldogtalanul élünk tovább.

Kb 2 hete betévedtem egy könyvesboltba, a polcok között sétálva akadtam rá erre a könyvre. Miért is vettem a kezembe? Először is az író miatt, a másik ok az volt, hogy szerettem a Szigor sorozatot, és nem utolsó sorban nagyon tetszik a borító. :) 

Főhőseink Éva és Ádám. Éva már a Szigor című sorozatban megismert Liza barátnője, divattervező, aki egy kis alkotási válságban van. Szimpatikus karakter, akinek összecsapnak feje felett a hullámok, de nem adja fel. Speciel most Ádám karjaiban próbál "felejteni". Tetszik, hogy nem egy álomvilágban él, és reálisan látja Ádámmal kialakult kapcsolatát. Persze óvatos, mert már korábban megégette magát, de azért szép lassacskán csak megnyitja szívét Ádám előtt.

Ádám egy "szélhámos". A Simlis egy találó becenév számára. Nem az a tipikus könyvekben megjelenő rosszfiú, nem öl, nem zsarol, de nem éppen legálisan keresi a pénzét. Lop, csal, illetve kétes alakoknak dolgozik. Mindannak ellenére, hogy nem egy angyal, teljesen szerethető karakter. Nem egy velejéig romlott ember, csak rossz társaságba keveredett, ahonnan ugye nem egyszerű kikerülni.

Nagyon tetszett, hogy váltott nézőponban íródott a történet és mindkét főszereplő gondolatait, érzelmeit, kételyeit megismerhettem.

(...) ahhoz, hogy igazán boldoggá tudjunk tenni valakit, nekünk is boldognak kell lennünk.

Tetszik a  stílus, és engem a cselekmény is megfogott. Bár sokaknak valószínűleg nem tetszik az, ahogy befejeződött a történet, nekem nem volt vele bajom. Számomra így is egy teljes sztori, van amikor ilyen az élet... 

⭐⭐⭐⭐⭐




0 Megjegyzések