K. A. Linde: Avoiding Commitment

Sorozat: Avoiding 1
Fülszöveg:
Jack and Lexi never had a typical relationship. After 2 years without speaking, she receives a phone call that changes everything. He unexpectedly asks her to convince the new girl, Bekah, that he's ready to commit. Jack is calling now after everything they had been through because there is another woman. She can't believe it. Follow Lexi in this heart wrenching drama as she relives her past relationship, or lack thereof, with Jack, and not just in her own mind, but to his fiance-to-be. Throw in Bekah's hot brother who always seems to be in the right place at the right time, a past with more secrets to unravel than you can even imagine, and you get a recipe for disaster. Find out what happens to Lexi as she travels to Atlanta to get the closure she so desperately desires from Jack, and how the bumps of life seem to keep getting in the way.

Véleményem: 
Amikor először olvastam a könyvet, hirtelen nem is tudtam mit írjak a könyvről… Nem egy szokványos, happy történet, ellenkezőleg egy fájdalmas, nehéz helyzetekkel teli sztori, talán ezért tetszett, és azért mert érzelmeket váltott ki belőlem. Nem feltétlenül kell a főhősöket szeretni, nem akkor lesz jó egy történet.
A könyv egyesszám harmadik személyben íródott, általában az egyes szám egyes személyben íródott könyveket szeretem, amikor a főhős meséli el a történetet, és jobban szeretem a váltott nézőpontos történeteket. De itt valahogy a szerző úgy írta le a történteket, hogy valamennyi szereplő érzelmeit, gondolatit átérezhettük, átélhettük, tehát az elbeszélés módja nem csökkentette az élményt. 

Az írónő nagyon jól felépítette a könyvet, olvastatta magát. A jelen és a múlt eseményei váltakoznak, és egy-egy fejezet mindig valami érdekes résznél ér véget (mint valami sorozatban). Ez nagyon megfogott! K.A. Linde tud írni! egész végig játszott az olvasó érzelmeivel. Szinte minden szereplővel kapcsolatban kettős érzelmeket éltem át.

Jack: Húúú, az elején szimpatikus volt, de ahogy egyre inkább haladtunk előre a jelenben és egyre jobban megismertük, hogy mi történt a múltban, egyre inkább kezdtem megutálni. A végén pedig én is behúztam volna neki egyet. Az elején azt hittem, hogy tényleg szereti Lexit, csak éppen pont nem jó az időzítés hogy együtt legyenek. És ekkor még szurkoltam is nekik, hogy sikerüljön, elvégre 6 évig kerülgették egymást. Bár mondjuk nem értem, hogy mi volt ez nála, hogy van egy komoly barátnője, de nem akarja feladni Lexit, mert a jövőben majd együtt lehetnek? Akkor miért volt a barátnőjével, miért nem jött össze Lexivel (természetesen miután szakított az aktuális komoly kapcsolatával)? Aztán meg a szerető pozíciójába helyezte Lexit. Nem volt elég, hogy ő megcsalta a párját, soha nem volt tisztelettel Lexi kapcsolatára. Egy ideig Lexi ellenállt, de a végén csak nem tudott ellenállni Jacknek, még akkor is, ha tudta, hogy nem helyes a mit tesz.

Ha igazán szeretünk valakit, nem kell más… Jack egy szemét pasi, aki mindig elérte, hogy Lexi ne tudjon továbblépni. Nem is értettem mit érezhetett. Hogy tudott mással lenni? A másik ami nagyon idegesített: mi az, hogy nem voltak együtt? Nem csak szeretők voltak, szerelmesek voltak, barátok, minden szabad idejüket együtt töltötték, nekem ez párkapcsolatnak tűnik...
 
Lexi: Őt az elején nagyon megkedveltem, aztán egyre inkább negatív érzéseket keltett bennem a cselekedeteivel. Értem én, hogy fülig szerelmes Jackbe, és nem tud továbblépni (aminek fő oka Jack), de azért nem jutottam volna oda a helyében, hogy megcsalom a barátomat, akit elméletileg szeretek, és tisztelek,ezért rá is kiakadtam. Aztán azért mert olyan naív volt, nem lehet valaki ennyire vak… Vagy lehet mégis… Aztán a végső fordulat után, megsajnáltam, és végül tiszteltem a végső döntése miatt. És remélem a következő részben tényleg képes lesz továbblépni. 


Bekah: Végig sejtettem, hogy valamit tervez, de a végén tényleg meglepődtem. Már az elején se volt túl szimpatikus, de egy részem sajnálta, mert ő volt a barátnő, akinek a párja más után ácsingózik, és mást visz ágyba… De a végén kiderült  milyen szemét, és neki is behúztam volna egyet! 


Ramsey: na ő volt a legszimpatikusabb karakter! :) A könyv abszolút kedvenc szereplője számomra! 
Remélem Lexi a következő részben tényleg tovább tud lépni, akár Ramseyvel :) És úgy érzem Jack és Bekah megérdemlik egymást!


Most ahogy elnézem az értékelésemet, elég erőszakossá tett a könyv, mindenkinek behúznék egyet! :D Még most is, hogy nem először olvastam a könyvet. Bevallom magyarul nem vettem meg a könyvet, már hamarabb beszereztem angolul. Egyrészt azért, mert mostanában valahogy a magyar fordítások nem tetszenek, és jobban szeretek angolul olvasni, másrészt, sejtettem, hogy egyhamar nem fog megjelenni valamennyi rész (és láss csodát, nem is fog, mert bedőlt az Ulpius). Jó megérzés!
Ami viszont az angol kiadásnál először zavaró volt, hogy nem volt sorkizártra szerkesztve a könyv, de ez csak esztétikai probléma, a végére megszoktam. :)

Értékelés: 

Idézetek:
"Don't give up on this. We haven't even begun, and I don't want us to be over."
"It wasn't like Jack was going to leave Kate for her. He had set her up in his mind to be the other woman, and that's where she resided. That's where she always resided. She had never come first with him. Even when his relationship was threatened, he couldn't see past his 'amazing' girlfriend to what was really in front of him."
" You don't care about me, Jack. I'm not sure if you ever did."
"He's using you, and when he's done, he'll throw you out with the trash like he always has."
"He was the king for the night ... The queen at his side appeared elegant and serene in her flowing, gold, silk dress. She upturned her nose as the king extracted himself from her grasp and volleyed himself across the floor to his mistress in red."
" 'So, what was this?' she asked tears welling in her eyes. 'This was fucking. Lexi. You should know that. You are really good at this.' " 
“ 'You were the only one I saw when I closed my eyes,' he said bringing his hand up to her chin and tilting her head up to look into his crystal clear blue eyes. 'Then why wasn't I enough when they were open?' she asked another tear welling in her eyes.”
" I want to be with you when I'm with you, but when you are gone I doubt everything. We have too much history, Lex. I don't know what's going on with us lately, and I don't know if I can leave my life behind"

"I appreciate the fact that you have one redeeming quality, Jack, but that is all it is. Just a hint of redemption with six years of disappointment. 
No matter what you do, it will never make up for what happened between us. I will never trust you. I will never again be comfortable around you. I will never look at you or think of you without considering the destruction you have train wrecked through my life.
I wish you the very best in your future, because without you in my life I think I might finally have a future. And as angry as I am with what you have put me through, I am so very glad that we are now at this moment. This moment means I can move on the bigger and better things without you constantly weighing on my shoulders.
I will never again turn a corner in New York terrified that I will run into you and even more terrified that I won't. I can go into any coffee shop I want.
I can hope for love again. A love that will be more than anything you ever attempted to give me. Because the love I am looking for will be reciprocted one hundred and ten percent. There will never be another someone to distract our affections, because YOU will not be in the picture.
So, as sad as this day is for me, as I am losing a part of myself with the loss of you, it is really just the beginning for me. It is like cutting off the spoiled part to get the juicy center. So, I would appreciate it this time, if you did not try and contact me. Because, as I'm sure you know, I deserve much better. I want everything this time around, and I deserve it "

 

0 Megjegyzések